det här går inte!

mat och godis är det ända som kretsar i min skalle! att jag ska banta ner mig och bli smal är ungefär lika troligt som att jag skulle kunna flyga, eller nått. utan kolhydrater kan man inte fungera normalt, det har jag iaf konstaterat. okej, jag ska hålla mig från godis på veckorna, men nu äter jag kolhydrater i form av mat, annars blir jag psyko!

jag har funderat och funderat idag och kommit fram till en sak. varför ska man gå runt och må dåligt och vara sur då man egentligen är en glad och sprallig person?! då man inte ens behöver "banta". näe, för att gå ner i vikt krävs det en enorm diciplin som jag tyvärr inte har. det kanske skulle infinna sig om jag var överviktig eller så, och det är jag absolut inte. hur jag än ser ut så kommer jag ändå aldrig vara nöjd. man blir aldrig nöjd, det är så det är :)

även om alla bilder från allex blogg får en att drömma ;) då talar jag ungefär om en sån här bild..



när jag läste allex blogg påmindes jag om att vi ska ha myskväll imorgon, vi flickor. och då ska jag köpa chips, choklad, glass, godis och dricka. såhär sugen har jag inte varit på länge. jag och allex kommer njuuuuta ;) fan vad gott det ska bli. ska även vara träningsfri imorgon. kände att jag tränat lite to much i veckan. fem stenhårda pass i rad kanske inte är så nyttigt, men men.

nu ska jag gå och duscha, har ännu inte duschat sen aerobicen. fräsch tjej!

äh, det jag ville egentligen ha sagt med det här inlägget  var att man borde skaffa sig rimliga mål, som man vet att man kan uppnå, så man slipper klaga och må rent ut sagt skit! och ett sånt mål för mig är, inget godis på veckorna, helgerna är det fritt fram. det är ett rimligt mål som jag kan följa, utan klagomål. och så mycket som jag tränar så går jag inte upp i vikt om jag äter godis en dag eller två, sådeså. nu ska jag inte orda mer om mat och viktnedgång, antar att det blir en aning tjatigt ;)


Kommentarer
Postat av: Jennipher

B-R-A skrivet, exakt sådär tänker jag också när jag ska försöka "banta". Jag blir sur, grinig, & är absolut inte den jag i vanliga fall är. Så nu har jag slutat bry mig, so what om magen putar ut lite grann utanför jeansen? Som att någon annan än JAG SJÄLV tänker på något sånt? Nä, nu säger jag samma som du, inget snask & onyttigheter på veckorna, men på helgerna är det bara äta, annars tycker jag inte livet är värt att leva! Hur kul är det om man ska gå runt & formligen svälta sig själv, bara för att bli "snygg"...? :)

2009-04-16 @ 21:11:42
URL: http://nilssonjennipher.blogg.se/
Postat av: Jennipher

skönt att nån verkar tycka samma som jag! hälften av kalix befolkning verkar ju just nu ligga i någon slags "hårdbantning", och man skulle ju känna sig nästintill dum om man sa något sånt här till en person som faktiskt har vilja & kunskap att svälta sig själv! :o :)

2009-04-16 @ 21:25:55
URL: http://nilssonjennipher.blogg.se/
Postat av: carro

så sant så sant :)

2009-04-17 @ 13:01:41
URL: http://caarroekholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra insikt :)

2009-04-17 @ 15:28:06
Postat av: carro

jaa! jag ska stanna & plocka upp honom inatt om han inte är för mosad :(



det går faktiskt rätt bra :) men jag är inte överdriven heller. näe gud nej, det ska du då fullständigt skita i då du är där !;D ses ikväll snyggo!

2009-04-17 @ 19:42:59
URL: http://caarroekholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0