Escape this town for a little while

dåså, nu ska jag försöka sammanfatta min resa, så gott som det går :)

onsdag: jag josse och anna åkte till kallax och mötte upp resten av klassen som skulle åka flyg (endel åkte tåg). när vi kom fram på arlanda hämtade vi ut väskorna och hoppade på bussen in till stockholm. letade rätt på vandrarhemmet, som faktiskt var fräscht! vi dumpade väskorna och letade oss in till stan. vi shoppade hela dagen, typ. har lite smått ångest över att jag faktiskt slösat upp alla pengar, och ändå inte fått med mig så mycket som ja hoppades på. men det är ju så det brukar vara :)

 

sen åkte vi tillbaka till vandrarhemmet för att duscha och fixa oss, sen satte vi igång och börja dricka. senare åkte vi till anniken och deras lägehet och fortsatte förfesta med dom. på tunnelbanan då vi skulle på korgen så träffa vi några tjejer som skulle på samma krog så dom var snälla och visade oss vägen, haha. annars vette fan hur det hade gått. det var någon slags studentskiva där vi var, men det var ändå skitskoj. vi dansade och härja hela natten, och dom hade svinbra musik. alltså tio gånger roligare och bättre än valhall! :) när klockan blev mycket var vi tvungna att börja röra oss hemmåt, vi skulle ju faktiskt upp 7. och alla lyckades ta sig upp, trots en baksmälla som hade härjat hela natten :D vi har även hunnit med en massa tjaffs och sura miner, men som fort givk över ;p sånt hör ju till då man sover 5 st tjejer i ett litet rum.

                  

torsdag: vaknade typ 6, hade sovit 2 timmar! haha, men ändå var det inte så farligt. vi åt frukost och tog tunnelbanan in till stan där vi skulle möta upp våra lärare. vi skulle på studiebesök i synaogan. kändes en aning jobbigt att sitta där och lyssna på en kyrktant, men det gick bra ändå. nu har vi en massa kunskap till provet. efter besöket vandrade vi på stan i några timmar tills det var dags för nästa studiebesök i mosken. ojoj, där hände det en massa kul som ingen skulle förstå sig på om jag berättade om det så det får vara.

efter det åkte vi in till gamla stan för att äta glass och gå runt och kolla lite. vi hann även med ett besök till slottet, hahaha! det var ett besök för sig. vi var en aning döda efter kvällen innan så vi bestämde oss för att gå hem. och där stannade vi hela kvällen, lite tråkigt eftersom att jag hade vela gå ut och äta osv. men men :)

     
   

fredag: studiebesök på astrid lindgrens barnsjukhus. väldigt intressant och lärorikt, där vill jag jobba i framtiden. vädret den här dagen var sol och stek! när dom andra åkte in mot arlanda så åkte jag in till centralen för att ta bussen till västerås. när jag kom fram kom sara (moster) och mötte mig och vi gick hem till henne. hon lagade middag och jag skyndade mig att duscha och fixa mig för kvällen. när vi ätit osv så kom hennes vänner dit för att förfesta med oss. trevligt hade vi :) sen gick vi ut på nått ställe som hette pluto. ett svinbra ställe! när dom stängde gick vi på subway för fylle mat, sen var det godnatt.

       
   

lördag: eftersom att dom hade lovat stor sol och svinvarmt hela helgen bestämde vi oss för att inte sova länge. jag vaknade redan vid åtta, men vi steg inte upp förrän tio. då gjorde vi världens godaste frukost, bättre än den på vandrarhemmet! sen gjorde vi oss klar för att gå på stan och äta bakislunch, sola, shoppa osv :) det var så varmt så att man kunde gå i kjol och linne, fan vad härligt det var! vi var ute hela dagen. låg och sola i olika parker och sånt. när vi till slut gick hem så böt vi bara om och tog cyckeln till joel (morbor). jag skjutsade sara på en cyckel med punka, så det gick lite segt. när jag hade fått se hur han bodde så cyckla vi hem igen. slänge oss i duschen, sminka oss, fixa håret och sen gick vi ut och åt. den här dagen skrattade vi så att vi grina! kramp i magen kan man säga, men kul hade vi :D

vi var inte så sugna på fest en dag till så efter vi ätit gick vi till saras vänner och drack ett vinglas med dom och sen gick vi och köpta godis och gick hem. haha, vi skulle bädda ner oss framför vänner med varsin godispåse och bara mysa, men! jag somnade efter 2 min, jag var helt död. ingen direkt ordentlig sömn på hela resan gav sina spår. sen vaknade ja till och bad sara hämta vatten. då hon kommer tillbaka efter 30 sek, sover jag igen. snacka om utslagen tjej :D vi sov iaf ut ordentligt på söndag.

     
     

söndag: vaknade, åt frukost, duscha, packa, stan, fika, sola, promenera osv osv :) sen blev klockan halv tre och det var dags för mig att sätta mig på bussen till arlanda. sara följde mig och sa hejdå, trisst! ville inte hem direkt. bussresan till arlanda var ett rent helvete! det var minst 40 grader varmt på bussen och jag hade inget vatten, fläktarna funkade ej. jag fick cellskräck och började nästan grina. när jag såg att det var 5 mil kvar så ville jag ta livet av mig. jag har aldrig haft sån panik! det var som att jag var instängd i en liten väska utan luft, usch. men när jag väl kom fram kutade jag ut ur bussen och andades friskluft, sen kuta jag och köpte iskallt vatten. sen var allt i sin ordning igen :) ja checka in och gick upp och vänta på flyget.

   

ångesten smög sig på då jag satt mig på flyget. jag ville absolut inte hem till kalla, tråkiga, hemska kalix. när jag sen kollade ut ur fönstret i planet insåg att det inte alls var öppet vatten mer ville jag dö! jag såg bara is och snö. sen påmindes jag om skolan, träning och alla måsten. näe, jag hade kunna stanna en vecka till. fast det kändes lite bättre då jim kom och hämtade mig, faktiskt :)

varför bor man i kalla tråkiga norrbotten när man kan bo var som helst i sverige där det är varmt såhär års?! hm, jag ska inte vara kvar här länge till. det är då ett som är säkert :)

nu är det bara att ladda om till på torsdag ;D tro det eller ej, men jag är fest sugen! mest för att jag inte träffat min andra kompis skara på ett tag, ska bli kul att festa och jyra med dom :)


Kommentarer
Postat av: carro

haha jaa! bra! :) & jag är ännu väldigt avundsjuk! jag vill också bort ett tag!;D

2009-04-28 @ 17:14:31
URL: http://caarroekholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

"alltså tio gånger roligare och bättre än valhall!" Nä, nu måste du fan ljuga! :o

2009-04-28 @ 20:26:12
Postat av: carro

skoja inte!;D jag är partajjsugen;D

2009-04-28 @ 21:31:08
URL: http://caarroekholm.blogg.se/
Postat av: carro

nope, måste ta hand om kim som ligger döende i sängen, haha. om jag blir sjuk till imorgon lovar jag att jag skjuter honom ;D hahaha!

2009-04-29 @ 11:48:39
URL: http://caarroekholm.blogg.se/
Postat av: Sara

Åååh vad kul det var å ha dig här, kom tillbaks snart! Kram

2009-05-04 @ 14:47:30
Postat av: sandra

Jag tror ja kommer efter jag jobbat i sommar! Då är ja rik. Och då har jag ingen skola eller nått, så på semester måste jag ju åka ;D ja det var himla kuligt. Kramis!

2009-05-05 @ 15:26:47
URL: http://sandrrrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0