svinvaccinet!

jahapp, då var det gjort, men inte helt utan enorma biverkningar. 1 min efter dom sprutat mig i armen så kände jag hur det lixom brände i armen och bröstet, sen blev allting snurrigt, ansiktet domnade bort och jag kunde inte andas. skakade som att jag låg på en tvättmaskin och svetten rann fast jag var iskall. så dom ringde ambulansen och jag fick åka in. trodde seriöst att jag skulle dö, världens konstigaste känsla. och att hela halsen är igensvälld får en att få ännu mer panik.

så kan det gå om man är känslig mot det, trodde aldrig jag skulle ragera sådär. fick ligga på akuten i några timmar tills det började bli bättre, sen kom sara och hennes kompis och hämtade mig. har inte kunnat sova alls inatt. tror det är av adrenalinet jag fick, har legat klarvaken sen fyra inatt.

men som sagt, jag mår bra nu. har bara oni i skallen, men det överlever jag, haha :)

såhär efteråt får man faktiskt skratta åt det, haha! jag skrev till sara att jag kommer dö då jag tar det, och så tänkte jag att det där skulle jag nog inte skrivit för nu kommer det hända något. och vad händer? lite läskigt faktiskt.



nu ska jag lägga mig på soffan och försöka sova någon stund. sen ska jag tvätta och städa, om jag orkar. imorgon bitti så är mamma och pappa här :) jippie!

Kommentarer
Postat av: Allex

finns inte i min hjärna att vaccinera sig nu ! :P

2009-11-12 @ 10:40:18
URL: http://alexandrafors.blogg.se/
Postat av: Elli

Kändes bra att läsa då man precis själv ska iväg och vaccineras :D haha

2009-11-12 @ 11:37:09
URL: http://reservhjulet.blogg.se/
Postat av: carro

jaa, usch! :( alla gnäller att jag ska ta det för att jag är i "riskzonen", men jag vägrar. jag lär ju också få någon jävla allergichock som inte tål någonting! eller om jag har riktigt otur börjar jag väl gå baklänges! näe fy.. min dos kan någon annan få! :D

2009-11-12 @ 21:06:58
URL: http://caarroekholm.blogg.se/
Postat av: Sussi

Hej Sandra! Det där lät ju inte så kul alls, men vilken tur att det gick bra & att du var i trygga händer. Många kramar från oss ha en fin helg med mamma & pappa ;)

2009-11-12 @ 22:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0