arbetslös&lycklig

vart ska jag börja? jag kan ju inte ens gnälla med gott  samvete. att jag sitter i den här sitsen har jag bara mig själv att skylla, men vad gör det? jag gnäller lite iaf ;)

var på jobbjakt igår runt om i våran lilla kommun. det här är fan tragiskt, inte ett ända jävla jobb finns det. inte ens så att man får vikariera. och det är nu utbildning ska löna sig?! bullshit säger jag! nu ska jag inte säga aldrig, man vet ju inte hur det blir, men jag tvivlar på att det bli något jobb. just nu skulle jag kunna ta mig an vilket jobb som helst, UTOM ATT KLÄMMA LÖJA! där går min gräns, fyfan.

sen är det ju det här med akassan. eftersom att jag sagt upp mig själv så har jag 45 karensdagar och får inte börja stämpla förrän i november. om jag ens kommer igång med stämplingen då, är alltid något problem med den där akassan, men men. inget får vara lätt för människan idag. allt ska vara krångligt och stökigt, vilken värld vi lever i.

man kan ju fråga sig vad jag göra vaken den här tiden? heregud. jag börjar bli gammal. lika bra att äta frukost nu och ligga och mojsa framför tvn ett tag innan jag ska börja göra mig till människa. och det ska bli så skönt med helg, haha :) som jag nu har varje dag, men nu är dom flesta ledig och man kan hitta på massa bus ;) blir nog en bra helg.


Kommentarer
Postat av: carro

joo;P

2010-09-25 @ 14:32:05
URL: http://caarroekholm.blogg.se/
Postat av: EMWA

IKEA söker folk ;D

2010-09-25 @ 21:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0