jävla snöhelvete!

då man flyttar från kalix och tror att man ska få slippa drivvis med snö så blir man en aning irriterad då man går ut genom dörren. jag har fått plumsa fram hela dagen, sjöblöt om fötterna och om allt annat. har ramlat med cykeln ca 5 gånger, skämt ut med ganska så rejält tror jag. men vad gör man inte för att få jobba dag istället för kväll?

okej, snö ger en julkänslor och det är ganska mysigt att titta på, men att behöva gå ut och vara ute, det är jobbigt och inte alls kul! nä, tacka vetja sommarn!

sitter här hemma nu, nyäten och mätt. känner mig en aning trött efter världens jobbigaste dag, ska nog slänga mig på soffan och vila ett tafg. fast egentligen så ser jag tvättkorgen som snart svämmar över. måste nog gå till tvättsugan trots allt, gud vad vuxenlivet är kul.

kommer ihåg då man kom hem från skolan, värmde en hel bullpåse och drack oboy i soffan framför någon favortifilm. sen somnade man gott och då man vaknade var middagen klar. för det första skulle jag aldrig kunna äta sånt där slisk varje jäkla dag (som att jag inte gör det ändå?), sen så har man inte mamma eller pappa här som fixar middagen åt en, inte heller saker som tvätt och städning. åh, jag börjar nästan småle då jag tänker på det :) mystider.

men om 6 dagar är jag i kalix! hemma i mitt flickrum igen, och jag ska leva som en prinsessa ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Trodde du ja ;)

2009-12-16 @ 16:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0