there are moments in our lives when we find ourselves at a crossroads. afraid. confused. without a roadmap. the choices we make in those moments can define the rest of our days.

kanske dax att skriva vad som händer i mitt liv just nu? dom flesta vet nog redan om det, men jag behöver få skriva av mig, även om det inte blir särskilt långt. är dessutom sämst på att skriva.

har flyttpackat hela veckan just nu, och fan, det tar verkligen tid. mer tid än jag någonsin trodde att det skulle ta. att packa ner ett liv man byggt upp under ett år, det gör man inte bara på en dag. det får ta tid, det måste ta tid för att man ska kunna smälta allting. även fast det här känns rätt och skönt, så har jag ändå en sten i magen som inte riktigt vill släppa.

känner mig ensam och övergiven varje dag, även fast det här var mitt beslut. det största och svåraste beslutet jag någonsin tagit i mitt liv. men hoppet och lyckan hålls vid liv då jag vet att jag har mina hjärtan där hemma som väntar på mig varje dag och vill att jag ska komma hem. jag tänker på er hela tiden! jag räknar dagar och veckor för just nu går tiden enormt sakta. jag jobbar, kommer hem, packar, tänker, tänker och sover. behöver ha roligt för att tiden ska gå, och då är det tur att jag har jobbet.

jobbet är nog det som får mig att stå ut med att vara här i västerås, nu kallar jag det inte hem mera och bara en sån sak känns sjukt skönt. mina jobbarkompisar är dom mest
underbara som finns och jag kommer gråta många tårar då det är dax att säga hejdå. min lilla familj. önskar att jag kunde ta med er alla hem till kalix.

nu i helgen så jobbar jag och sliter, lika bra det för annars hade jag klättrat på väggarna. och på söndag kommer mammsen och sara hem från paris, mamma stannar här tills på onsdag och jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar. ska bli skönt att få mamma hit så hon kan hjälpa till med lite flytt osv. mam behöver sina nära och kära när man går igenom något sånt här.

men jag slår vad om en sak, och det är att den stenen som ligger i magen och gror, den kommer släppa. så fort jag sätter in min fot i huset på alstigen så kommer jag känna en sån lättnad och en sån lycka. tror knappt att jag kan vänta mera..


Kommentarer
Postat av: carro

då du kommer hem ska jag ta stenen från magen & kasta iväg den!:D

2010-08-28 @ 02:29:30
URL: http://caarroekholm.blogg.se/
Postat av: jim

Hoppas verkligen stenen släpper, du är värd all lycka i hela världen..

2010-08-29 @ 03:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0